Häkker või Kräkker?

See nädal sai läbi loetud “Hacker HOWTO” ning nüüd oleks asjalik oma mõtteid jagada sellel teemal.


Esiteks tahaks mainida, et kui selle dokumendi eesmärk on inimesi meelitada häkkeri kultuuri, siis see põrub veidi. Terve see dokument jättis mulje nagu see oleks kirjutatud autoriteedi positsioonist, vaadates ülevalt alla lugeja peale mis üldiselt ei ole hea mõtteviisi propageerimise meetod. Võibolla sain ma kirjutajast valesti aru, mis ongi üks teksti miinustest, ilmselt on kõigil olnud hetki, kus kirjutad sõbrale midagi naljaga pooleks ja ta ei saa sellest aru.


Üks asi mis koheselt silma jäi ning mulle väga meeldis oli häkkeri eristamine kräkkerist ehk inimesest kes muugib lahti kontosid ja tegeleb kriminaalsete tegevustega. Siinkohal tekib aga küsimus, et kuidas peaks nimetama  “White hat-”, “Grey hat-” ja “Black hat-” häkkereid või isegi pentestereid siis? Kas ka nemad on kräkkerid? Tekstis toodi välja, et kräkkeri ja häkkeri vahe on see, et  “häkkerid teevad asju, kräkkerid lõhuvad neid”. Vahel, aga ongi vaja asju lõhkuda, et jõuda mingi läbimurdeni ning luua midagi uut. Järeldan sellest, et definitsioon sõltub oluliselt kasutajast ning tema taustast.


Siinkohal, aga tulen ma Unix ning avatud lähtekoodi juurde. Kui me lähtume eelnevalt toodud definitsiooni juurde kus väideti, et häkkerid teevad asju, siis ei leia ma, et ei avatud lähtekood ega Unix ei ole selle juures vajalikud. Muidugi avatud lähtekood laseb teistel häkkeritel teha asju sinu loodud tarkvaraga, kuid kas see on alati vajalik? Mis tuleb tarkvara loomisesse siis on kõik vastavad tööriistad ka Windowsil olemas ning algajad, kellele see dokument on suunatud, võiksidki õppida programmeerimist nendele tuttaval süsteemil. Ma kardan, et ükski võhik ei soovi hakata kohe oma OS’i ehitama. Oletame, et ma olen tulihingeline Windows’i fänn ja keeldun vabavara kirjutamast. Ma küll loon asju ja lahendan probleeme kuid ilmselt rahalise tagamõttega. Kas ma tohin ennast siis ikka häkkeriks nimetada?


Jättes eelnevalt välja toodud kriitika kõrvale on antud artikkel väga põhjalik ja annab hea ülevaate milline üks häkker peaks olema autori arvates. Alustades mentaliteedist lõpetades tehnoloogiatega mida tuleb osata kasutada. Muidugi võib olla asi ka minus, äkki pole minus lihtsalt häkkerit.


Comments

Popular posts from this blog

Copyleft, meie igapäevane sõber

NOPPEID IT AJALOOST

Mark Zuckerberg ja Sundar Pichai juhtidena