"Tweetbook" ning selle arendus- ja ärimudel

Selles postituses ehitan ma originaalse sotsiaalvõrgustiku nimega “Tweetbook”, mitte küll reaalselt, aga mõttes, selgitades lahti mis asi on Kanban mudel. Kui meie rakendus on valmis, siis annan kiire ülevaate ka kasutatavast ärimudelist.


Kanban on üks agiilse arendusmetoodika alamliike mille eeliseks on tema madal keerukus ning kõrge visuaalsus. Kanbani juures koostatakse üks suur tahvel mis koosneb kategooriatest ning nende alla minevatest lihtsamatest ülesannetest. Oletame et tahame luua uut sotsiaalvõrgustikku nimega “Tweetbook”.  Kuna sellise rakenduse olemust  saab lihtsamateks tükkideks lõigata (login ekraan, landing page, profiil jms), siis on mõtekas ka seda teha ning need omakorda liigitada  kategooriatesse “Alustamata”, “Alustatud” ja “Tehtud” olenevalt nende seisust.


Selline viis annab hea ülevaate kui kaugel ollakse projektiga ning mis vajab veel tegemist. Kui võtta arvesse et “Tweetbooki“ meeskond on kaheliikmeline, siis pole meil ka projektijuhti, mis pole Kanbani puhul nii tähtis. Kanbani puhul eeldatakse, et arendajad saavad üksteisega suheldes asjadega hakkama ning ei vaja kogu aeg juhti, kes neile ütleks mida edasi teha. 


Muidugi võib tekkida probleeme kui mingi asi ununeb ja ei jõuagi loodud tabelisse. Samuti võib tekkida segadus kui meeskonna sisene kommunikatsioon on halb ning unustatakse, kas ülesandeid liigutada kategooriate vahel vastavalt nende olekule võik kaks inimest otsustavad sama asja hakata lahendama. Arvestades, aga meie meeskonna suurust ei tohiks seda muret hetkel ette tulla. 


Nüüd on meie tore rakendus valmis ning on aeg selle pealt raha teenida. Ilmselt oleks meil mõistlik mõelda software as a service mudelile, kus enamus tulu tuleb reklaamide pealt, kuid miks mitte müüa ka oma kasutajate andmeid erinevatele turundus firmadele. See tundub nagu turvaline valik, sest paljud konkurendid on tõestanud, et see mudel töötab.. Muidugi, kui võib ka natukene riskida ja proovida näiteks freemium mudelit, mida kasutab näiteks Spotify, ja lubada “tasuta” kasutajatel teha 3 postitust päevas ning premium kasutajatel piiramatult postitusi teha või pakkuda neile hoopis reklaamivaba elamust. 


Comments

Popular posts from this blog

Copyleft, meie igapäevane sõber

NOPPEID IT AJALOOST

Mark Zuckerberg ja Sundar Pichai juhtidena