Teistmoodi IT

See nädal viis mind hoopis teise maailma IT’s, maailma mis ei saa piisavalt päevavalgust minu arvates. Selleks on IT lahendused puuetega inimestele. Ma olen suhteliselt priviligeeritud, sest kõik mu käed ja jalad on korras ning ka muud meeled on täie tervise juures ning see, kuid ka peavoolu tehnoloogiate igapäevane kajastamine, on ka põhjuseks miks ma pole eales erinevatest lahendustest kuulnudki, mis on just sellele sihtrühmale mõeldud. Otsides lahendust millest ma soovin pikemalt kirjutada nägin ma palju loomingulisi vidinaid ning intrigeerivat tarkvara, mis tõsiselt üllatasid mind.


Nendest valisin ma välja, aga rakenduse nimega Sesame või Open Sesame, mis laseb kasutada nutitelefoni kõiki võimalusi (Helistamine, sõnumite saatmine, mängimine jms.) liigutades oma pead. See muudab telefoni kasutamise võimalikuks inimestele, kellele see tavatingimustes võimalik poleks. Kõlab ju väga hästi, tekib kohe küsimus, et palju selline rakendus maksta võiks? Neil on tellimuspõhine mudel, kus sa maksad igakuiselt. Kahjuks ei leidnud kui palju nad iga kuu selle eest küsivad, aga Google Play arvustuste järgi ei ole see väga suur summa ning nad pakuvad ka soodus kuponge väga lahkelt.


Peale nutitelefoni rakenduse on samal ettevõttel ka Windows’ile mõeldud rakendus, mis teeb täpselt sama asja. See tähendab, et sa võid ka oma arvutit kasutada, vaid pead liigutades. Muidugi pole osad asjad võimalikud või ebaeffektiivsed selle rakendusega nagu keeruliste programmide kasutamine. 


See võib olla paljude jaoks küll vana tehnoloogia, kuid nagu ka alguses sai mainitud, siis mul pole varasemalt olnud mingit põhjust, miks selliseid lahendusi otsida. Seepärast leian ma ka, et selle nädala teema on ilmselt üks parimatest selle kursuse teemadest, sest see viis mind igapäevasest kommertstarkvara maailmast veidi eemale ning tuletas mulle meelde, et meie seas on ka inimesi kellel pole kõiki füüsilisi võimalusi.


Sesame Enable:

https://www.sesame-enable.com/


Comments

Popular posts from this blog

Copyleft, meie igapäevane sõber

NOPPEID IT AJALOOST

Mark Zuckerberg ja Sundar Pichai juhtidena